Bibliografie

Alkema, E., Kuipers, J., Lindhout, C. & Tjerkstra, W. (2015). Meer dan onderwijs: theorie en praktijk

van het onderwijs in de basisschool (8ste druk). Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum.

Ang, W. (2016, 10 november). Hoe worden jongeren wie ze zijn? Social.net. Geraadpleegd op 5 maart 2023, van

https://sociaal.net/achtergrond/identiteit-in-een-diverse-wereld/#:~:text=Die%20elementen%20van%20identiteit%20zijn,bepalend%20is%20voor%20%C3%A9%C3%A9n%20persoon.

 

Boluijt, H. (2017). Je persoonlijke identiteit bepaalt mede je kansen in ’t leven. DINA Schrijft, 6-8. Geraadpleegd op 25 februari 2023, van

https://www.psycholoog-middelburg-boluijt.nl/uploads/files/DINAschrijft%20nr_5%20H_Boluijt.pdf

 

Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology human development: Experiments by nature and design.

Harvard University Press.

 

De Haan, D & Schellekens, E. (2014). Onze klas mijn wereld. Uitgeverij SWP Amsterdam.

 

Dekkers, M.  (2019, 17 december). Is belonen beter? Het effect van belonen in de klas. Onderwijs van

morgen. Geraadpleegd op 6 januari 2023, van https://www.onderwijsvanmorgen.nl/ovm/is-belonen-beter-het-effect-van-belonen-in-de-klas/

 

De Wit, C. (2008). Educatief partnerschap tussen ouders en school. Docplayer. Geraadpleegd op 6

januari 2023, van https://docplayer.nl/13821089-Educatief-partnerschap-tussen-ouders-en-school.html

 

Freriks, K & Weltevrede, E. (2014). Een goed begin is het halve werk! Blackboard.

Geraadpleegd op 23 januari 2023, van https://learn-eu-central-1-prod-fleet01-xythos.content.blackboardcdn.com/608d78f160587/49293637?X-Blackboard-S3-Bucket=learn-eu-central-1-prod-fleet01-xythos&X-Blackboard-Expiration=1675263600000&X-Blackboard-Signature=6InPYFUVmoHBPssB5ekbdn1aoWWbHAtI%2BQBIaGZL0Xs%3D&X-Blackboard-Client-Id=329908&X-Blackboard-S3-Region=eu-central-1&response-cache-control=private%2C%20max-age%3D21600&response-content-disposition=inline%3B%20filename%2A%3DUTF-8%27%273-%2520%2520Weltevrede-Freriks-Groepsvorming%2520bij%2520kleuters.pdf&response-content-type=application%2Fpdf&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEEEaDGV1LWNlbnRyYWwtMSJIMEYCIQCckgSJS3jediat6LJ6HSTH39BnBT3CajUEiXgw7cTvGgIhAMpok%2BFHgQztnimykj41CI8JJny50lalVATt6vg34belKt8ECLr%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2FwEQAhoMNjM1NTY3OTI0MTgzIgxXJ%2FeLdluWHCYLLhUqswS97bNkPVocfvbVTRUtZftAthcR99o3blR41cwHhmtBgMh7SHrDPoBpsC6kY1iTNv6LzI1QkGE1LfHgHjX2b0M6LWPRhxUBVZn1OSZJXPACHsvSaGsCdajctXWeuFSNKtzWmjKFV1HxsOx8UV3b6fst8BhItjQviqbpoH3GowCSK8t31akMkt92pnAlnmfyULL5WLH%2FLKvT9x%2BoVypQQfhkKDbCNOc5lHCJUt54zIAxOxHe3s6bjpRmeWSRE3jJd%2BluBRQ48%2BQClxCTBqgEN%2FaeaF52X1vUoSYX9%2F05MNipu%2FBGYhol4O3DDZIahCqtjgJ55opvPoNAUsMPFJ33yrI9jP5AZjRhKKTH3hvNVMe0KshNQ1ZdFrPocZUP5fwkobOrAENxkhIfFQOBYzXvaByJ49VuTBWl9itKEM7wFIey6NMc3LzreVyCPNYm1tMlb%2FrDFCfH0pfQvtLrGvT4mCPS5uUW0pNlu%2BKF%2FfAhdlJ8PCnPADj%2FbTy7tKGIdDc99WV492GiqJXXGOZB2aqWbgOYHOGKtYEpY9NT8rPZA7KSr2bKgmLthJRCthlIF7VObo%2BnBCfGJCdrJDd6iwOu8p4HpFTOnbzjrbvxZJb0OlipIdiy2vOFj9K1IZ80lVrOkZzsf27JK0zikzlEl10L%2Bk0s7kFaGuHY%2FfxOgWFqItmekmJxYcpz0CXq2om2bvnjkBMcu2hh9TY3k81Tka%2FJngC197q3VsgL5ZQxMmlf9IDjb4wPCDC%2B0OieBjqoAS2dMzzam51cpeQsIoQ7qHTWbHL9WW0whzYzUvIpnI%2FPKh5XRR8iiep1bPIKYiptama4jbRBof4UQxPf9DEREt8pA2ebVz%2BsQ3AEMJOPBGKnO5znVSamtixaUsA5D1wgRgK54XB1Eujcjmyui9EGSmXtKFAXoaGtHtowTpsrx5X42%2F16mg4feRIvNjcYMsQ8AitWHviMI62N8YfOe0OXNrma1bIeGQNtpw%3D%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Date=20230201T090000Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=21600&X-Amz-Credential=ASIAZH6WM4PLXO3UEZCU%2F20230201%2Feu-central-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Signature=aedfc721cd8624d2ff4a597d275b66811ffb1c3f5d420613382ac0a5534695a8

 

Gedragsproblemen op school. (2022, 18 september). Gedragsproblemen in de klas. Geraadpleegd op

6 januari 2023, van https://gedragsproblemenindeklas.nl/gedragsproblemen/gedragsproblemen-op-school/

 

Hooijmaaijer, T., Stokhof, T. & Verhulst, F. (2016). Ontwikkelingspsychologie voor leerkrachten basisonderwijs (3e druk). Uitgeverij Koninklijke

Van Gorcum.

 

Huizinga, D. (z.d.). Groepsdynamiek: 4 principes om dit positief te beïnvloeden. De fitte medewerker.

Geraadpleegd op 1 februari 2023, van https://defittemedewerker.nl/groepsdynamiek/

 

Hubbard, F., Van Es, W. & Van Tilborg, L. (2002, juni). Schakels tussen school en thuis. ADOC.PUB.

Geraadpleegd op 6 januari 2023, van https://adoc.pub/schakels-tussen-school-en-thuis.html

 

Kaspers, F. (2021, 22 juni). Wat betekent passend onderwijs? Onderwijsconsument. Geraadpleegd op

6 januari 2023, van https://www.onderwijsconsument.nl/passend-onderwijs/

 

Kohnstamm, D. (2008). De wereld van het jonge kind. HJK, jaargang 35 (5), 146-149. Geraadpleegd op 25 februari 2023, van

https://www.yumpu.com/nl/document/read/36938056/ontwikkeling-van-zelfbesef-bij-het-jonge-kind-hjk

 

Oude Weme, G.D. & Van Tuijl, C. (2012). De ontwikkeling van zelfregulatie. Blackboard.

Geraadpleegd op 23 januari 2023, van https://learn-eu-central-1-prod-fleet01-xythos.content.blackboardcdn.com/608d78f160587/49101534?X-Blackboard-S3-Bucket=learn-eu-central-1-prod-fleet01-xythos&X-Blackboard-Expiration=1675263600000&X-Blackboard-Signature=A8LlAC%2BdS0g%2B1zgo%2FUtw5nsk8Bi6KiAXNkLjB4mUm6c%3D&X-Blackboard-Client-Id=329908&X-Blackboard-S3-Region=eu-central-1&response-cache-control=private%2C%20max-age%3D21600&response-content-disposition=inline%3B%20filename%2A%3DUTF-8%27%271%2520%2527jrg40-november2012-Deterd-Oude-van-Tuijl-Deontwikkelingvanzelfregulatie.pdf&response-content-type=application%2Fpdf&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEEEaDGV1LWNlbnRyYWwtMSJHMEUCICTW2kF%2FRaHKySXBwrYPGI92RJCfsHgrjyZyj4%2B96mgDAiEAqle15pehjQDrJx0FcdcviXSRMu5R%2B%2Bp6G2xmfO5MlkIq3wQIuv%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2FARACGgw2MzU1Njc5MjQxODMiDCCc6ESMQQzpFd9SHSqzBOXQroKHK0dRKlmOs7n7d%2F1Fmv6EYGaX7sseju2Ys0TRFoQsVz1Y13bK3RFmFn5%2BZxeRiaqz8%2BSQAO%2FRgs9I1k%2FeGVKUfdm8%2FcbBQawXor0ItfidK7Nsc6sIlD4D1OqBBJTSJTrnWZuXcWOw5XOVG3lm7vKAQbAy4Aekn5xCdmAu%2F57sc4FxyObDNj3JOuMufMPpKPgIHmaZoVcUJiXKR7OAaH%2FqJfbskk0PN5%2FbZS95a9LATJBzt6WAFVllaCJ2a8yoF%2FsVCzW6AuFP30FbNETUUU8mr6JZPibrpI9qjTnOsHep5skk2mm7TfiPJQDn8srDQBjRHn9K27THmHMkxM9zZplsXsGVQ0oBpSmQvmb8GroTC%2FRw%2Fe6HpwSFdwjJXwJQBSSJnyjv7CqtaJr22PN21XRb031sF6jLWA%2BhxBq%2B1TteqaIfWn3lBJ80Zn1s4mlemwMfmhEnvYz2zuJkrFlth9h0Njn7r6F%2F%2BrU6tbwXaLOgTdbKGJfh6rz5NSYbuoyFHgh3aRAsvGzSdDMLv4rPFNrzdtpxC2ix9ErTE9QgzUI5IgaHtBGhNG3NoCToe1OcLVYshGvsvJQd9mkYo5m707wugoLj6%2FgsNdyLpNP4aB9fHvDm%2Btno0nLsNUtrVl0zugsszVTpbIItPNk2n63iShOy%2B4mb7hnVQKo%2B8NsJBxAGLDIdiY5ncyLtUliwpxkfJVyoGAc%2B8c7jYKh4yczAs5l7lGVDq%2FjUUW5AcCXem7q0MOnV6J4GOqkBc%2FGrW%2BHHYIz1r9zgwokR6AF1eS3LbH3TLR%2FfySNU9zIGN%2FVt2D38%2Bu3287%2BKzmOV7gEE9PrF%2BCcO8OgcVtHRfg9S%2F6%2BWS9p6Nn4Sou9Dw5rEDwjFovHhnrBovzJPdIkT1cmoTqmfrs3JRAMk%2FRGztt7fDgCGpJKxLwiApf9oVfX0lFzmbP8e4gZChkW21oZ3UUZfgn3R1MRiqLKxLTBtbgiO66kqlyo%2BbQ%3D%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Date=20230201T090000Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=21600&X-Amz-Credential=ASIAZH6WM4PLZPDU2HAP%2F20230201%2Feu-central-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Signature=a65946041994abdab1b5d0b271b011ded35de8282d609059a170926af894f759

 

Oude Weme, G.D. & Van Tuijl, C. (2013). De rol van de leerkracht. Blackboard.

Geraadpleegd op 23 januari 2023, van https://learn-eu-central-1-prod-fleet01-xythos.content.blackboardcdn.com/608d78f160587/49101533?X-Blackboard-S3-Bucket=learn-eu-central-1-prod-fleet01-xythos&X-Blackboard-Expiration=1675263600000&X-Blackboard-Signature=%2BH%2BHPo7CMFP71yRRoCZESOq%2F%2BpTXP3sSksTQQNmlPgo%3D&X-Blackboard-Client-Id=329908&X-Blackboard-S3-Region=eu-central-1&response-cache-control=private%2C%20max-age%3D21600&response-content-disposition=inline%3B%20filename%2A%3DUTF-8%27%271%2520%2527jrg40-februari2013-DeterdOudeWeme-VanTuijl-Derolvandeleerkracht.pdf&response-content-type=application%2Fpdf&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEEEaDGV1LWNlbnRyYWwtMSJHMEUCIG%2BLtYKBNU%2FZLOQcjYAuYfJOeBffXVbY3ra68JKshC7lAiEAmsfOac3AvlUvnpuKofBQDgJNwOUmAFNvHWzexgB

 

Saxion Hogeschool. (2022). Leeftijdsspecialiatie jonge kind: Sociaal-emotionele vaardigheden en groepsdynamiek. Blackboard.

Geraadpleegd op 24 januari 2023, van https://leren.saxion.nl/webapps/blackboard/content/listContent.jsp?course_id=_47505_1&content_id=_3916881_1

 

Saxion Hogeschool. (2022). Week 2.1 PO & Bewegingsonderwijs. Leren Saxion. Geraadpleegd op 6

januari 2023, van https://leren.saxion.nl/webapps/blackboard/content/listContent.jsp?course_id=_47505_1&content_id=_3916882_1

 

Soenens, B., & Luyckx, K. (2003). Nieuwe ontwikkelingen in onderzoek naar identiteitsvorming. Kind en Adolescent, 4, 188-199.

Geraadpleegd op 5 maart 2023, van https://www.researchgate.net/profile/Bart-Soenens/publication/226034437_Nieuwe_ontwikkelingen_in_onderzoek_naar_identiteitsvorming/links/555992df08ae6943a876c465/Nieuwe-ontwikkelingen-in-onderzoek-naar-identiteitsvorming.pdf

 

Van Beemen, & Beckerman-Wagner, .(2021). Ontwikkelingspsychologie. Noordhoff Uitgevers bv.

 

Van der Wal, J., De Mooij, I. & De Wilde, J. (2006). Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding. Uitgeverij Countinho.

 

Van Engelen, R. (2014). Grip op de groep. Thiememeulenhoff.

 

Zebli, I. (2021, 3 september). Zo vergroot je ouderbetrokkenheid. Onderwijs van morgen.

Geraadpleegd op 6 januari 2023, van https://www.onderwijsvanmorgen.nl/ovm/zo-vergroot-je-ouderbetrokkenheid/

 

Zimmerman, B.J. (2002). Becoming a Self-Regulated Learner: An Overview, Theory Into Practice, 41 (2), 64-70. Geraadpleegd op 31 januari

2023, van https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1207/s15430421tip4102_2?casa_token=4HlFYggIB7EAAAAA:0V0JGxpneA4B0BSBeDEgyVyAH59hh_-Z572rBwfacoSTFaU58vOvLu_sI_GXrGttIDE9ezvwQks